Merkonderzoek

Merkonderzoeksmodel BrandAlchemy™

BrandAlchemy™ is een onderzoeksmodel dat met de Universiteit van Amsterdam is ontwikkeld. Het model verschaft diep inzicht in de kracht, het imago en de doelgroepen van een merk.

Sinds 2006 zijn met BrandAlchemy™ 3.500 merken onderzocht en hebben 950.000 respondenten aan de merkenonderzoeken deelgenomen. Jaarlijks wordt de Nederlandse cultuur-, dagattractie-, evenementen- en sportsector onderzocht. Met BrandAlchemy™ wordt ook merkenonderzoek uitgevoerd in de boeken-, goededoelen-, retail- en sponsorsector.

Met de Universiteit Utrecht is het merkenonderzoek uitgebreid waardoor ook de reputatie van de Nederlandse steden, streken en provincies wordt gemeten.

Nieuws

Onderzoek: Kasteel de Haar is mooiste gebouw van Nederland Lees Meer

Heineken kan imago opkrikken met sponsoring Dutch Grand Prix Lees Meer

Onderzoek: Niet eerder zoveel steun voor Anne Frank Huis Lees Meer

Helft Nederlanders vindt Pride Amsterdam (te) pikant Lees Meer

Binnenlandse toerist geniet meest van Limburgse natuur, en liefst vanuit auto Lees Meer

Vierdaagse Nijmegen favoriete evenement van Nederland Lees Meer

Onderzoek: Door Oekraïne-oorlog vergeten donateurs Afrika Lees Meer

Feyenoord én PSV voor het eerst populairder dan Ajax bij Nederlands publiek Lees Meer

Onderzoek: ex-topman en reclamemisser kraken sympathiek imago Jumbo Lees Meer

Sponsoring van goede doelen levert meeste imagowinst op Lees Meer

Boekensector verliest 16 procent merkwaarde door corona én vergrijzing Lees Meer

Nederlandse dagjestoeristen ontdekken voor het eerst Van Gogh Museum Lees Meer

Cultuursector Merkenonderzoek met BrandAlchemy™ Lees Meer

Sponsor Merkenonderzoek Lees Meer