Merkonderzoek

Merkonderzoeksmodel BrandAlchemy™

BrandAlchemy™ is een onderzoeksmodel dat met de Universiteit van Amsterdam is ontwikkeld. Het model verschaft diep inzicht in de kracht, het imago en de doelgroepen van een merk.

Sinds 2006 zijn met BrandAlchemy™ 3.000 merken onderzocht en hebben 690.000 respondenten aan de merkenonderzoeken deelgenomen. Jaarlijks wordt de Nederlandse cultuur-, dagattractie-, evenementen- en sportsector onderzocht. Met BrandAlchemy™ wordt ook merkenonderzoek uitgevoerd in de boeken-, goededoelen-, retail- en sponsorsector.

Met de Universiteit Utrecht is het merkenonderzoek uitgebreid waardoor ook de reputatie van de Nederlandse steden, streken en provincies wordt gemeten.

Nieuws

Marco Borsato boet in aan popstatus, Ilse DeLange nu meest populair Lees Meer

Coronavakantie in eigen land: jeugd wil Texel, ouders Zuid-Limburg Lees Meer

Waarde cultuursector nog nooit zo sterk gevoeld Lees Meer

Cultuursector Merkenonderzoek met BrandAlchemy™ Lees Meer

Sponsor Merkenonderzoek Lees Meer

Verdwijnen DWDD doet literatuurwereld veel pijn Lees Meer

Podia in wurggreep door publiekslimiet Lees Meer

79% van de bezoekers gaat evenveel of vaker naar musea na heropening Lees Meer

Afgeblazen Bevrijdingsfestival grootste klap voor jongeren Lees Meer

wehkamp verder onder druk door Nederlandse webshop Amazon Lees Meer

Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen Lees Meer

Amsterdamse trots op eigen stad brokkelt af Lees Meer

Martinitoren grootste pronkstuk in de provincie Lees Meer

Ajax wint in populariteit van Feyenoord, ADO Den Haag stuk sympathieker Lees Meer

Seksschandalen schaden imago alle goede doelen Lees Meer