Merkonderzoek

Merkonderzoeksmodel BrandAlchemy™

BrandAlchemy™ is een onderzoeksmodel dat met de Universiteit van Amsterdam is ontwikkeld. Het model verschaft diep inzicht in de kracht, het imago en de doelgroepen van een merk.

Sinds 2006 zijn met BrandAlchemy™ 3.500 merken onderzocht en hebben 950.000 respondenten aan de merkenonderzoeken deelgenomen. Jaarlijks wordt de Nederlandse cultuur-, dagattractie-, evenementen- en sportsector onderzocht. Met BrandAlchemy™ wordt ook merkenonderzoek uitgevoerd in de boeken-, goededoelen-, retail- en sponsorsector.

Met de Universiteit Utrecht is het merkenonderzoek uitgebreid waardoor ook de reputatie van de Nederlandse steden, streken en provincies wordt gemeten.

Nieuws

Feyenoord én PSV voor het eerst populairder dan Ajax bij Nederlands publiek Lees Meer

Onderzoek: ex-topman en reclamemisser kraken sympathiek imago Jumbo Lees Meer

Sponsoring van goede doelen levert meeste imagowinst op Lees Meer

Boekensector verliest 16 procent merkwaarde door corona én vergrijzing Lees Meer

Gezelligheid belangrijker dan kwaliteit voor cultuurbezoeker Lees Meer

Toevoegen sponsornaam desastreus voor naamsbekendheid evenementen Lees Meer

Amsterdam weer favoriete stad voor Nederlanders na tijdelijke coronadip Lees Meer

Nederlandse dagjestoeristen ontdekken voor het eerst Van Gogh Museum Lees Meer

Naam War Child krijgt flinke knauw na Borsato-debacle Lees Meer

Goede kans op herstel cultuursector ondanks miljardenverlies Lees Meer

Waarde cultuursector nog nooit zo sterk gevoeld Lees Meer

Cultuursector Merkenonderzoek met BrandAlchemy™ Lees Meer

Sponsor Merkenonderzoek Lees Meer

Martinitoren grootste pronkstuk in de provincie Lees Meer