Merkonderzoek

Merkonderzoeksmodel BrandAlchemy™

BrandAlchemy™ is een onderzoeksmodel dat met de Universiteit van Amsterdam is ontwikkeld. Het model verschaft diep inzicht in de kracht, het imago en de doelgroepen van een merk.

Sinds 2006 zijn met BrandAlchemy™ 3.500 merken onderzocht en hebben 800.000 respondenten aan de merkenonderzoeken deelgenomen. Jaarlijks wordt de Nederlandse cultuur-, dagattractie-, evenementen- en sportsector onderzocht. Met BrandAlchemy™ wordt ook merkenonderzoek uitgevoerd in de boeken-, goededoelen-, retail- en sponsorsector.

Met de Universiteit Utrecht is het merkenonderzoek uitgebreid waardoor ook de reputatie van de Nederlandse steden, streken en provincies wordt gemeten.

Nieuws

Goede kans op herstel cultuursector ondanks miljardenverlies Lees Meer

Onderzoek: zomervakantie ook dit jaar het liefst in eigen land Lees Meer

Onderzoek: Marktleider Albert Heijn verliest rap aan reputatie door te zelfverzekerde houding Lees Meer

Amsterdammers zijn eigen stad beu door coronaslot Lees Meer

Niet eerder zoveel enthousiasme voor museum en theater als in coronajaar Lees Meer

Oranje Leeuwinnen verslaan Ajax in populariteitswedstrijd Lees Meer

Onderzoek onder Antilliaanse, Marokkaanse, Surinaamse en Turkse Nederlanders Lees Meer

Naamswijzigingen goededoelensector veelal negatief voor reputatie Lees Meer

Marco Borsato boet in aan popstatus, Ilse DeLange nu meest populair Lees Meer

Coronavakantie in eigen land: jeugd wil Texel, ouders Zuid-Limburg Lees Meer

Waarde cultuursector nog nooit zo sterk gevoeld Lees Meer

Cultuursector Merkenonderzoek met BrandAlchemy™ Lees Meer

Sponsor Merkenonderzoek Lees Meer

Verdwijnen DWDD doet literatuurwereld veel pijn Lees Meer

79% van de bezoekers gaat evenveel of vaker naar musea na heropening Lees Meer

Afgeblazen Bevrijdingsfestival grootste klap voor jongeren Lees Meer

Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen Lees Meer

Martinitoren grootste pronkstuk in de provincie Lees Meer