Continu Bezoekersonderzoek

Onderwerpen

Het Continu Bezoekersonderzoek omvat de volgende onderwerpen:

  • Bezoekersprofiel
  • Bezoek aan de betreffende organisatie
    • Verwachte en werkelijk bezoekervaring
    • Bezoekfrequentie
    • Datum & gezelschap van het bezoek
    • Tijdsduur van het bezoek (alleen bij dagattracties, evenementen, festivals en musea)
    • Gebruikte vervoermiddel
    • Gebruikte kortingsmogelijkheid (niet bij bibliotheken)
    • Bezochte publieksactiviteiten en -faciliteiten
    • Belangrijkste reden van het bezoek (alleen bij musea)
  • Beoordeling van de organisatie
    • Merkkracht, onderverdeeld in waardering en binding
    • Groeipotentie, gemeten met de Net Promoter Score™ *
    • Kans op herhaalbezoek
    • Merkprestatie- en merkpersoonlijkheidsprofiel
    • Verbeterpunten, inclusief spontane antwoorden
  • Beoordeling van de bezochte publieksactiviteiten en -faciliteiten met een rapportcijfer
  • Economisch belang van de organisatie (niet bij bibliotheken)
    • Bestedingen binnen de organisatie
    • Bestedingen buiten de organisatie, als gevolg van het bezoek
    • Invloed op de waardering voor de vestigingsplaats als woonplaats of als bestemming voor (dag)toerisme
  • Marketingcommunicatie & mond-tot-mondreclame
    • Belangrijkste informatiebronnen voorafgaand aan het bezoek, inclusief spontane antwoorden
    • Naamsbekendheid van sponsors en begunstigers
    • Aanmelding van bezoekers die als ‘ambassadeur’ de organisatie willen ondersteunen
    • Aanmelding van bezoekers die een nieuwsbrief willen ontvangen
  • Vier vragen die naar eigen inzicht kunnen worden ingevuld, inclusief open antwoordmogelijkheden

Inschrijving voor het Continu Bezoekersonderzoek is hier mogelijk.

*Net Promoter Score is a registered trademark of Satmetrix Systems, Inc., F. Reichfeld, and Bain &Company, Inc