Het Continu Bezoekersonderzoek omvat de volgende onderwerpen:
- Bezoekersprofiel
- Geslacht, leeftijd, woonplaats, opleidingsniveau, samenstelling van het huishouden en vrijetijdsinvulling
- Mate waarin de bezoekers opinieleider in het betreffende vrijetijdssegment zijn (niet bij bibliotheken)
- Whize-levensstijlprofiel (voorheen Mosaic)
- Bezoek aan de betreffende organisatie
- Bezoekfrequentie
- Datum & gezelschap van het bezoek
- Tijdsduur van het bezoek (alleen bij musea, festivals, evenementen en dagattracties)
- Gebruikte vervoermiddel
- Gebruikte kortingsmogelijkheid (niet bij bibliotheken)
- Belangrijkste reden van het bezoek (alleen bij musea)
- Bezochte publieksactiviteiten en -faciliteiten
- Beoordeling van de organisatie als geheel
- Merkkracht, onderverdeeld in waardering en binding
- Groeipotentie, gemeten met de Net Promoter Score™ *
- Kans op herhaalbezoek
- Prestatie- en persoonlijkheidsprofiel
- Verbeterpunten
- Beoordeling van de bezochte publieksactiviteiten en -faciliteiten met een rapportcijfer
- Economisch belang van de eigen organisatie
- Bestedingen binnen de organisatie (niet bijbibliotheken)
- Bestedingen buiten de organisatie als gevolg van het bezoek (niet bij bibliotheken)
- Invloed op de beoordeling van de vestigingsplaats als woonplaats of als bestemming voor toerisme (niet bij bibliotheken)
- Naamsbekendheid van sponsors en begunstigers
- Marketingcommunicatie & mond-tot-mondreclame
- Belangrijkste informatiebronnen voorafgaand aan het bezoek
- Aantal personen dat de bezoekers informeren over het bezoek (niet bij bibliotheken)
- Aanmelding van bezoekers die als ‘ambassadeur’ de organisatie willen ondersteunen
- Aanmelding van bezoekers die een nieuwsbrief willen ontvangen
- Vier vragen die naar eigen inzicht kunnen worden ingevuld
Inschrijving voor het Continu Bezoekersonderzoek is hier mogelijk.
*Net Promoter Score is a registered trademark of Satmetrix Systems, Inc., F. Reichfeld, and Bain &Company, Inc