In de pers

Merkmanagement staat duidelijk in de belangstelling, ook in de media. Deze rubriek geeft een kort overzicht van berichten in de media over de onderzoeken van Hendrik Beerda Brand Consultancy.

 

Cultuursector Merkenonderzoek

Telegraaf, Flinke deuk in imago Marco Borsato, 21 juli 2020

Boekmanstichting, Het is bij musea veiliger dan in de supermarkt, 14 mei 2020

Boekmanstichting, Cultuur doet ertoe, óók economisch, 23 april 2020

Frank.news, Waarom musea aan hun marketing moeten werken, 21 november 2018

MarketingTribune, Festival en klasiek concert zijn statussymbool, 22 mei 2018

De Ondernemer, BN'ers als merk, dit kun je van ze leren, 21 februari 2018

De Wereld Draait Door, André van Duin is het sterkste merk, 21 februari 2018

RTL Nieuws, André van Duin is het sterkste merk, 19 februari 2018

NOS Jeugdjournaal, Kinderen houden van muziek van hun ouders, 3 mei 2017

Nederlands Dagblad, Papa heeft weinig interesse in cultuuruitje, 23 maart 2017

Omroep Gelderland, Gelderlanders ontevreden over cultuuraanbod, 17 maart 2015

Omroep Flevoland, Flevolanders kritisch over cultuuraanbod, 17 maart 2015

Nederlands Dagblad, André van Duin is Nederlands populairste artiest, 11 maart 2014

Omroep Zeeland, Cultuurimago beïnvloed door Bløf en Racoon, 13 september 2013

Nederlands Dagblad, Cultuurtrots vooral bij Noord-Hollanders, 11 september 2013

Adformatie, Herman Finkers sterkste culturele merk, 22 februari 2008

Adformatie, Marco Borasato sterkste culturele merk, 18 september 2006

Dagattracties Merkenonderzoek

Nederlands Dagblad, Efteling en Rijksmuseum worden het meest gemist, 8 april 2020

Telegraaf, Anne Frank verliest aandacht jongeren, 19 augustus 2019

Omroep Brabant, Beekse Bergen populairste dierentuin van Nederland, 22 augustus 2018

Hart van Nederland, Corpus stijgt snelst in populariteit, 22 augustus 2018

Telegraaf, Musea steeds populairder als dagattractie, 31 augustus 2016

RTL Nieuws, Dierentuinen worden steeds populairder, 12 augustus 2014

Adformatie, Efteling blijft populairste attractiepark, 2 oktober 2012

Telegraaf, Anne Frank Huis meest leerzame dagje uit, 2 oktober 2012

AT5, Artis derde op ranglijst attracties, 14 september 2010

nu.nl, Efteling populairste dagje uit, 14 september 2010

Goede Doelen Merkenonderzoek

Reformatorisch Dagblad, Alle goede doelen lijden onder Oxfam-schandaal, 2 maart 2018

Nederlands Dagblad, Gever vergeet affaires snel, 1 maart 2018

MarketingTribune, Seksschandalen schaden imago alle goede doelen, 1 maart 2018

De Telegraaf, KWF heeft sterkste imago goede doelen, 20 juli 2016

Reformatorisch Dagblad, Vertrouwen in goed doel flink gedaald, 23 april 2014

Nederlands Dagblad, Leger des Heils heeft sterkste reputatie, 16 april 2012

Medisch Contact, Goede doelen in zorg zijn sterke merken, 27 mei 2010

de Volkskrant, Goed doel in zorg heeft beste reputatie, 20 mei 2010

Steden & Streken Merkenonderzoek

Brabants Dagblad, Bosschenaren zijn het meest trots op hun eigen stad, 26 november 2019

MarketingTribune, Amsterdammer minder trots op eigen stad, 26 november 2019

Hart van Nederland, In deze steden zijn ze het meest trots op hun stad, 26 november 2019

Reformatorisch Dagblad, Onderzoek steden en streken: Veluwe het mooist, 4 juni 2015

Omroep Flevoland, Almeerders minst blij met hun woonplaats, 4 juni 2013

BN De Stem, Zeeuws imago blijft worstelen, 27 mei 2011

Het Parool, Amsterdam is sterkste merk, 24 mei 2011

Omroep Gelderland, Veluwe populairste streek, 24 mei 2011

Sponsor Merkenonderzoek

Telegraaf, Sponsor houdt hand op de knip, 17 augustus 2018

Retail Merkenonderzoek

Twinkle, bol.com opnieuw sterkste retailmerk, 16 april 2020

FOK!, Wat ging er mis bij Hudson's Bay?, 1 september 2019

MarketingTribune, Hudson's Bay mist nu onderscheid om te overleven, 17 april 2019

Distrifood, AH heeft vriendelijkste personeel, 10 april 2019

Emerce, Bol biedt beste winkelervaring, 11 april 2018

Levensmiddeldenkrant, Onderzoek: consument gooit supers vaak op één hoop, 10 april 2017

Levensmiddelenkrant, Lidl wint in merkenonderzoek, 12 april 2016

Adformatie, Lidl heeft sterker merk dan Jumbo, 20 mei 2015